Nyheter från föreningen
Julklappstips från Eventsport
1 dec
BINGOLOTTER
30 nov
Ny kod!
15 nov
I gästboken
Tack så hemskt mycket! 😃 ㈇...
Saija - 13 okt 2019
Hjälmen låg kvar i omklädningsrummet eft...
Susanne - 13 okt 2019
Ingen som råkat få med sig en extra hjäl...
Saija - 13 okt 2019
THT Bemannings Shema 2023
7 mar, 10:19 0 kommentarer
Schemat ligger under Dokument på våran hemsida.. Klicka på Länken.
https://www.trollhattanshc.se/thc-c1team09/dokument#folder=74282
Om ni ser att ni INTE kan på utsatt tid, BYT MED NÅGON i första hand, och meddela mig ändringarna på SMS eller mail så jag kan uppdatera schemat. Viktigt att ni alla tar ansvar och kommer på utsatta tider annars kommer det bli riktigt grus i makineriet.
Tel: 076-186 01 85
Mail: andreas.lindqvist@truetemper.com
Info från styrelsen
28 jan 2020 0 kommentarer
Medlemsavgifterna utgör en betydande del av föreningens ekonomi. Att alla solidariskt betalar sin medlemsavgift och träningsavgift är en självklarhet för att vi skall kunna spela hockey i Trollhättans HC. Ju fler som betalar avgiften desto mer har vi också möjlighet att göra. Föreningen har alltid strävat efter att ha så låga avgifter som möjligt och det är vår ambition att även framöver ha sådana nivåer på avgiften att de i sig inte ska utgöra ett hinder för att delta i föreningens verksamhet.
Vi ser att det i dagsläget ligger så många obetalda betalda avgifter, vilket i sin tur bidrar till att klubben i sin tur inte kan betala våra partners för de uppdrag de utfört åt klubben.
Vi kommer att göra en ny påminnelse till alla de som inte betalt sina avgifter och ber er att omgående betala in dessa. För att fortsatt få delta i matcher och träning i föreningens regi skall medlems- och aktivitetsavgift vara betald. De spelare som inte betalt medlems eller träningsavgift får tyvärr inte delta i klubbens verksamheter.
Med vänlig hälsning
Styrelsen
VIKTIGT ang kiosktjänst!
13 sep 2018 0 kommentarer
Hej alla!
Nu är jag äntligen klar med vår bemanning under våra kioskveckor=)
Jag hoppas att jag lyckats få det hyfsat jämt med antalet timmar/barn, men skulle det vara så att nån känner att detta inte alls stämmer, HÖR AV ER snarast, så kollar vi detta!
Några saker att tänka på inför kiosktjänst är:
*BYTE AV TID! Kan man inte, BYT med varann, och tänk på att hjälpa varann, nästa gång kan det ju vara du som behöver byta...
*KOM I TID! Blir du lite sen, stäm av med de andra så att någon iaf är på plats.
*KIOSKTIDEN ni fått gäller HELA passet, tyvärr vi har inte flex;P Givetvis går allt att lösa, sjukdom osv är ju svåra att förutspå..
*INGA BARN I KIOSKEN! Dels är vi redan många vuxna där och att alla dessutom har varsitt barn med sej blir ohållbart.. Sen har det även med HYGIEN att göra.
I stort sett på ALLA av våra pass på onsdagar så är det A-Lagsmatch, därför är det jätteviktigt att SVARA på kallelserna så vi vet att det finns bemanning.
Ni skötte detta kanon förra säsongen och jag vet att vi även gör det denna!
/Maria
Information Team-09
13 sep 2017 0 kommentarer
Hej alla föräldrar i Team-09 (D1)
Äntligen är vi igång och kul att se så många härliga barn på isen.
Alla kontaktuppgifter till ledare finns på hemsidan, gå gärna med i vår facebook grupp THC-09.
Mycket viktigt att alla svarar på de kallelser som skickas inför träningar mm. detta hjälper tränarna att förbereda och planera träningar samt rapportera närvaro.
- Vill påminna om medlemsavgiften för er som inte betalt in, gör detta snarast då barnen inte är försäkrade om avgiften inte är betald.
- Alla lag får någon vecka att bemanna kiosken samt något tillfälle att sälja lotter på A-lags matcher. Information om detta kommer att skickas ut separat med vilka datum och tider som gäller.
- Vi har ett förråd att tillgå där barnen kan förvara sin utrustning, backar till utrustningen köper man själv. Det finns ställ för skridskor i förrådet, vill man ha sina skridskor slipade så ställ de med tårna utåt så ser materialarna detta.
- Som det ser ut nu så kommer vår enda fasta träningstid vara på onsdagar 16.00, övriga träningar kommer att ligga i kalendern samt kallelser skickas så fort vi fått tiderna.
Förhållningsregler för att alla skall trivas.
- God gemenskap i laget, ALLA skall vara med och ha roligt.
- Namn på hjälmarna, lättare för ledarna att lära sig barnens namn samt gärna namn på resterande utrustning.
- Samling ombytta och klara 15 min innan träningstart, inga föräldrar i omklädningsrummet.
- Inga föräldrar i båset under träning.
- Vi ser gärna att barnen börjar träna på att ta på och av utrustningen själva, samt att vi avslutar med att alla duschar efter träning. Detta för att bygga sammanhållning mellan barnen.
( Föräldrarna får gärna vänta utanför. Självklart hjälp med att knyta skridskor.) - För allas trevnad håll ordning i förråd och omklädningsrum
Hälsningar
Ledarna
Facebookgrupp Team -09 D2
13 sep 2017 0 kommentarer
Hej
Nu har vi bildat en facebook grupp för oss föräldrar i Team- 09 D2 , namnet THC-09.
Hade varit bra om så många som möjligt går med, då vi lätt kan få tag på varandra och dela information.
Välkomna
Ledarna
Kommande aktiviteter
Mån 4/12
20:15-21:15 |
Isträning
C Hallen |
Tis 5/12
20:20-21:20 |
Isträning
B Hallen |
Ons 6/12
21:00-22:00 |
Isträning
B Hallen |
Sön 10/12
15:10-17:10 |
Match mot LN 70 HC
Slättbergshallen |
Lör 16/12
13:45-15:45 |
Match mot Skövde IK
Slättbergshallen |
Sön 17/12
00:00-02:00 |
Match mot Skara IK
Skara Ishall |
Lör 6/1
00:02-02:02 |
Match mot Skövde IK lag Vit
Slättbergshallen |
Lör 6/1
13:45-15:45 |
Match mot HC Lidköping Red Roosters
Slättbergshallen |